کد خبر : 635
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403- 06: 8

نماینده ولی فقیه در گیلان:

حفاظت از محیط زیست نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی است

حفاظت از محیط زیست نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی است
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم تلاش مستمر برای حفظ طبیعت گفت: حفاظت از محیط زیست نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی است.

به گزارش رویداد گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیرکل و جمعی از معاونان و کارشناسان حفاظت محیط زیست گیلان، با تاکید بر لزوم تلاش مستمر و جدی برای حفظ محیط زیست و طبیعت، اظهار کرد: تحقق این مهم به ارتقای فرهنگ عمومی نیاز دارد.

آیت الله فلاحتی همچنین محیط زیست پاکیزه را بهترین پشتوانه برای ارتقای کیفی زندگی مردم عنوان کرد و افزود: تنویر افکار عمومی در خصوص شاخص‌ها و معیارهای محیط زیست سالم می‌تواند به عنوان راهکار و ابزاری در برخورد مردم برای رفع معضلات و چالش‌های محیط زیست کمک کند.

امام جمعه رشت همچنین منشأ ایجاد مشکلات محیط زیست گیلان را عوامل انسانی دانست و اضافه کرد: وجود جنگل، کوه، دریا و تالاب‌های متعدد، ظرفیت‌های برجسته طبیعت گیلان است که با قدرشناسی مردم و آگاهی آن‌ها از مسائل زیست محیطی حفاظت می‌شوند.

ساماندهی فاضلاب و آب‌های سطحی شهر رشت در دستور کار است

«حمزه عشوری» مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این اداره کل برای ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و احیای تالاب انزلی، گفت: تلاش برای راه اندازی مرحله نخست تصفیه خانه شهرک صنعتی سپیدرود و تسهیل در روند راه اندازی تصفیه خانه‌ی شهر صنعتی رشت، از جمله طرح‌هایی است که به همراه ساماندهی فاضلاب و آب‌های سطحی شهر رشت در اولویت برنامه‌های محیط زیستی گیلان قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار