کد خبر : 244
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403- 07: 9

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان:

تشکیل مجمع مشورتی روسای شوراها و شهرداران گیلان اقدامی موثر در بهره مندی از ظرفیت ها / افزایش اعتماد عمومی نسبت به عملکرد شوراها

تشکیل مجمع مشورتی روسای شوراها و شهرداران گیلان اقدامی موثر در بهره مندی از ظرفیت ها / افزایش اعتماد عمومی نسبت به عملکرد شوراها
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: تشکیل مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای مرکز شهرستان های گیلان اقدامی موثر در بهره مندی از ظرفیت شهرهای استان با هدف بهبود وضعیت شهرها و رفع مشکلات است.

به گزارش رویداد گیلان ؛ موسی فکور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در نخستین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرستان های گیلان به میزبانی رشت با تبریک روز شوراها اظهار کرد: روز شوراهای اسلامی را محضر تمامی اعضای شورای شهرها و روستاهای گیلان تبریک می گویم و تشکیل شوراهای اسلامی هم دارای سبقه  دینی و هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید و توجه است .

وی با بیان اینکه حضور شوراهای اسلامی را در سطوح مختلف شاهد هستیم افزود: در کشور از بالاترین تا پایین ترین سطح ،از مشارکت مردمی در تصمیم گیری برخوردار هستیم و اقداماتی از جمله تشکیل شوراها در ایران، مشت محکمی بر دهان مدعیان دروغین دموکراسی و مردم سالاری است .
فکور با تاکید بر اینکه در تمامی بخش های تصمیم گیری کشور شاهد حضور مردم  هستیم تصریح کرد: الزام به سکونت نمایندگان مردم در شوراها در شهرهای حوزه انتخابیه به این علت است تا منتخبین مردم نسبت به مشکلات و کاستی های آن حوزه آشنا باشند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته برای انجام برخی از امور در روستاها با مشکلات فراوانی مواجه بودیم بیان کرد: امروزه به واسطه دسترسی به نمایندگان منتخب مردم در شهرها و روستاها این مشکلات برطرف شده است .
فکور با تایید  افزایش اعتماد عمومی نسبت به عملکرد شوراها افزود: به واسطه ارتباط تنگاتنگ ما بین شوراها و مردم ، بسیاری از دغدغه های مردم برطرف شده است و به عنوان مجریان امور معتقدیم باید از ظرفیت شوراها استفاده کنیم و به طور یقین بهترین افرادی که درباره مردم می توانند مشورت دهند و مطالبات به حق شهروندان را مطرح کنند اعضای شوراهای اسلامی هستند و این مهم به علت آن است که مردم به سهولت به آنان دسترسی دارند.
وی به حدود اختیارات شوراها اشاره کرد و گفت: با قوانینی که در حوزه شوراها مطرح است و مباحثی که در این باره اجرایی می شود فاصله فراوانی داریم و شوراها اصلاح قوانین در این حوزه را دنبال کنند و اعضای شوراها اگر نکاتی در این باره به ذهنشان می رسد حتما مطرح کنند تا پیگیری شود و ما به عنوان مجریان آن را اصلاح و به سرانجام برسانیم.
معاون هماهنگی امور استانداری گیلان با بیان اینکه پیشنهاد رئیس شورای اسلامی شهر رشت پیرامون تشکیل نخستین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرستان های گیلان بسیار پسندیده است افزود: یقینا مشکلات با مشورت و تعامل ، سریعتر برطرف می شود و معتقدم برای مشکلاتی همچون پسماند که استاندار گیلان از آن به عنوان ابر چالش نام برد ، اتفاقات خوبی رقم خورد و بیش از ۸۴ درصد از پهنه سراوان که با انبوه زباله مواجه بود امروزه به مکانی تبدیل شده است که زباله ای در آن مشاهده نمی شود و خوشبختانه به جایی رسیده ایم که تا چند زمان دیگر حدود هشتصد تن زباله را کمپوست کنیم .
وی بااشاره به وضعیت زباله سوز سراوان تصریح کرد: تا کنون جلسات متعددی در این باره انجام شده است و قرار است اعتبارات دولتی به این مهم اختصاص پیدا کند و در حال حاضر شاهد سیر نزولی تولید زباله هستیم و این یک موفقیت است و آمادگی داریم تا با احداث کارخانه کمپوست در دیگر شهرهای استان گیلان ،مبحث زباله را در استان مدیریت کنیم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار