بیانیه اساتید حوزه‌های علمیه و مبلغان درباره اوضاع کشور
با پرکارترین و کم کارترین نمایندگان گیلان آشنا شوید
سایه سقیفه بر انتخابی پر حاشیه از سوی استانداری؛ کدام التزام به ولایت فقیه؟ شعاری یا عملی؟!
یک انتصاب، یک موضع گیری، و پایمال کردن قانون! + جزییات
ادامه اعتراضات مردم شفت در پی انتصاب فرماندار جدید/ تجمع نمازگزاران در مصلی و سردادن شعار علیه فتنه‌گران
در جلسه ای با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی؛

در جلسه ای با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه راه آهن رشت – کاسپین بررسی و بر ضرورت اتمام پروژه تا خردادماه سال ۱۴۰۰ تأکید شد.

..................... تاریخ انتشار:۱۶ دی ۱۳۹۹ ......................

به گزارش رویداد گیلان ،جلسه بررسی وضعیت پیشرفت پروژه راه آهن رشت – کاسپین با حضور استاندار گیلان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و شماری از مدیران کل استانی در دفتر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برگزار و بر ضرورت اتمام پروژه تا خردادماه سال ۱۴۰۰ تأکید شد.

شتاب در اجرای ابنیه فنی همچون پل ها، آزادسازی مسیر، تأمین مصالح مورد نیاز پروژه از طریق سه سد سنگر، تاریک و منجیل و نیز تعریض جاده ها در محورهای امام زاده هاشم به رودبار و پونل به خلخال از مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

همچنین جابجایی تأسیسات معارض موجود در مسیر ریلی رشت کاسپین توسط شرکت های آب و فاضلاب، برق، مخابرات و گاز و انجام کار حتی الامکان در سه شیفت کاری از دیگر موارد مورد تأکید در این جلسه بود.

مقرر شد تأمین منابع مالی این پروژه به میزان دو هزار میلیارد ریال صورت گیرد.

همچنین پیشرفت باقی مانده پروژه آزادراه رشت قزوین محدوده منجیل و رودبار مورد بررسی قرار گرفت و ضمن اشاره به تأمین منابع مالی مورد نیاز، بر انجام کار در سه شیفت کاری، جابجایی تأسیسات و اتمام پروژه تا خردادماه سال ۱۴۰۰ تأکید شد.

راه آهن رشت – کاسپین به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت – انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود. اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس ، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

نیمه دوم شهریورماه امسال یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین به طول ۴۰ کیلومتر برداشته شد.

عملیات زیرسازی پروژه در سه قطعه در حال انجام است.

نظرات شما

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)



بایگانی شمسی
ژانویه 2020
ش ی د س چ پ ج
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
تقویم شمسی
دی ۱۳۹۹
ش ی د س چ پ ج
« آذر    
 12345
۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲
۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹
۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶
۲۷۲۸۲۹۳۰