گزارش تصویری شام غریبان حسینی در رشت
گزارش تصویری تجمع بزرگ عاشوراییان و اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان شهرداری رشت
گزارش تصویری عزاداری مردم رشت در تاسوعای حسینی
گزارش تصویری آیین سنتی مجمع بری در روستاهای شرق گیلان
گزارش تصویری همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی رشت
پشت پرده های بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی!

قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به عنوان یکی از بازوهای عمرانی کشور شناخته می شود که عموما پروژه های بزرگ آبی و خاکی را در کشور بر عهده می گیرد و به همین ترتیب نقش ارزنده ای در توسعه عمرانی کشور دارد.

همان اندازه که درباره این قرارگاه حسن نیت وجود دارد اما در خصوص مناطق آزاد تجاری-صنعتی شائبه های قانونی و عملکردی وجود دارد به نحوی که انحراف این مناطق از فلسفه  ایجاد آن، امروزه بدل به تداخل های شدید با سایر حوزه های قانونی گردیده و تبعات آن دشواری هایی را ایجاد نموده است.

..................... تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ......................
به گزارش رویداد گیلان ،قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به عنوان یکی از بازوهای عمرانی کشور شناخته می شود که عموما پروژه های بزرگ آبی و خاکی را در کشور بر عهده می گیرد و به همین ترتیب نقش ارزنده ای در توسعه عمرانی کشور دارد.
همان اندازه که درباره این قرارگاه حسن نیت وجود دارد اما در خصوص مناطق آزاد تجاری-صنعتی شائبه های قانونی و عملکردی وجود دارد به نحوی که انحراف این مناطق از فلسفه  ایجاد آن، امروزه بدل به تداخل های شدید با سایر حوزه های قانونی گردیده و تبعات آن دشواری هایی را ایجاد نموده است.
اما مبحث بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی، همان بندری که علیرغم هشدارهای زیست محیطی و عدم اخذ مجوزات لازم در بیش از محدوده دریایی پیش بینی شده و با عدم اخذ موافقت ستاد کل نیروهای مسلح احداث شد، امروز نیز همانند روزهای اول شروع به عملیات عمرانی اش پذیرای فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) شد تا باز نیز قسمتی از پروژه های خود را به کمک این قرارگاه و یا بهتر گفته شود با استفاده از وجهه این قرارگاه احداث نماید تا شاید کمتر دستگاه های نظارتی و افکار عمومی به سازمان منطقه آزاد، فشار آورند.
سالها پیش اسکله شرقی کاسپین به طول  حدودی ۱۶۰۰ متر توسط این قرارگاه شروع به ساخت گردید، اما آیا مسئولین این قرارگاه از خود نپرسیدند، چگونه کلنگ احداث اسکله ای را در دوره برنامه چهارم توسعه زدند که محدوده دریایی برای مناطق آزاد پیش بینی نکرده بود؟ چگونه شروع به احداث اسکله ای کردند که سازمان محیط زیست با احداث آن و صدور پیوست زیست محیطی برایش مخالفت شدید کرده بود؟ چگونه اقدام به ساخت بازوی ۱۶۰۰ متری برای اسکله ای کردند که در طول برنامه پنجم توسعه و نیز قانون احکام دائمی توسعه صرفا محدوده دریایی مجاز آن هم با اخذ موافقت از ستاد کل نیروهای مسلح، تنها ۸۰۰ متر بود؟ آیا موافقت نامه ستاد کل نیروهای مسلح برای استفاده از محدوده دریایی اخذ گردیده بود؟ آیا قرارگاه خاتم تنها پیمانکاری می کند و صرف انعقاد قرارداد با آن موجه کننده عدم دریافت مجوزهای قانونی است؟ آیا وقتی با قرارگاه خاتم عقد قرارداد می شود، می توان عمق مصرح قانونی ۸۰۰ متر را به ۱۶۰۰ متر افزایش داد؟ آیا ساخت اسکله ها که مصرحا در قوانین منوط به دریافت پیوست زیست محیطی شده است، با حضور قرارگاه خاتم بی نیاز از هر مجوزی می شود؟ کدام بندر را دیده اید که در حد فاصل دو رودخانه فعال احداث شود؟! و سوال آخر آیا قرارگاه خاتم مستثنی از قوانین می تواند عمل کند؟
بی تردید پاسخ مسئولان قرارگاه خاتم از جمله سردار محمد، به این سوالات منفی است زیرا رهبر انقلاب بارها و بارها، تاکید بر اجرای مُر قانون کرده اند و حتی در فتوای شرعی عمل برخلاف قوانین حکومت اسلامی را جایز ندانستند، پس الزاما یه جای کار در این میان می لنگد و آن، چشم پوشی و مستثنی انگاری مناطق آزاد در تبعیت از قوانین است و انعقاد قرارداد با مجموعه های ارزشی چون قرارگاه خاتم، دارای پشت پرده هایی است که انتظار می رود مسئولان این قرارگاه بیشتر بدان حساس شده تا  آن را دریابند و از مخدوش شدن چهره این قرارگاه به واسطه نیت های پشت پرده متولیان امرجلوگیری نمایند.

نظرات شما

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)