گزارش تصویری افتتاح اورژانس هوایی گیلان
گزارش تصویری شام غریبان حسینی در رشت
گزارش تصویری تجمع بزرگ عاشوراییان و اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان شهرداری رشت
گزارش تصویری عزاداری مردم رشت در تاسوعای حسینی
گزارش تصویری آیین سنتی مجمع بری در روستاهای شرق گیلان
دراستانداری گیلان چه خبر است؛

موضوع بکارگیری نیرو در شهرداری هاس استان که قبلاً طی یادداشی به آن پرداخته شد نشان می دهد که دفتر شهری استانداری گیلان با دخالت بی حد و حصر و تعیین تکلیف برای شهرداری های استان

..................... تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۳۹۸ ......................

به گزارش رویداد گیلان ،موضوع اشتغال اگرچه یکی از دغدغه های بزرگ کشور محسوب می شود اما تبعیض ناروا در جذب و بکارگیری از جمله مهمترین علت نارضایتی در حوزه استخدام به حساب آمده بنحوی که میزان نارضایتی از این دسته از جذب و بکارگیری ها به مراتب از عدم وجود شغل بیشتر است زیرا از دلایل مهم عدم وجود شغل و یا برگزاری آزمون های بکارگیری، همین جذب های بی ضابطه و به اصطلاحی پارتی بازی در این حوزه است.

موضوع بکارگیری نیرو در شهرداری هاس استان که قبلاً طی مطلبی به آن پرداخته شد اینجا نشان می دهد که دفتر شهری استانداری گیلان با دخالت بی حد و حصر و تعیین تکلیف برای شهرداری های استان، آنان را مکلف به تبدیل وضعیت و جذب نیروی قراردادی می کند. هوشنگ عباسقلی زاده مدیرکل دفتر شهری استانداری طی صدور مجوزها و مکاتباتی برخلاف قوانین جاری کشور چنین مداخلاتی را به نفع برخی از افراد معمول داشته بنحوی که حتی صدای برخی از شهرداری ها را نیز در آورده است. معلوم نیست در استانداری گیلان که ادعای تلاش برای استقرار عدالت استخدامی اش گوش فلک را در زمان سالاری کر کرده بود چه می گذرد و آیا اصلا نظارت درون سازمانی وجود دارد یا نه؟ اما همین بس که عدم اشراف مقدم معاون عمرانی استانداری بر این حوزه باعث ترُک تازی مدیرکل دفتر شهری شده است.

با بررسی قوانین و ضوابط و آراء هیات عمومی دیوان عدالت اداری مشخص می شود که اساساً دفتر شهری استانداری هیچ جایگاهی برای تعیین تکلیف بکارگیری نیرو در شهرداری ها و به تبع آن تبدیل وضعیت نیروها ندارد. زیرا در ابتدای امسال هیات عمومی دیوان عدالت طی رایی اعلام نمود که آیین نامه استخدامی شهرداری ها مصوب ۱۳۸۱، فاقد اعتبار می باشد و با کمی مطالعه مشخص می شود که این آیین نامه از بدو صدور فاقد اعتبار بوده زیرا به استناد ماده ۳۸ قانون بودجه سال ۱۳۴۳ تنظیم شده بود این در حالی است که در سال ۱۳۵۸ طی تصویب قانونی شهرداری ها تابع قانون استخدام کشوری در آمدند و این قانون در رای های متعددی از هیات عمومی دیوان عدالت اداری به صراحت آمده است.

حال با این وضعیت معلوم نیست که چرا دفتر شهری استانداری گیلان به ویژه در بحث تبدیل وضعیت نیروها که در بحث ممنوعیت آن نیز آرای متعددی از هیات عمومی دیوان عدالت اداری وجود دارد و نیز جذب نیرو چنین بی مهابا ورود می کند و امر به جذب و تبدیل وضعیت بدون ضوابط قانونی می دهد و در این میان دستگاه های نظارتی نیز به صرف تذکر بسنده کرده و هیچ اعاده ای به وضع سابق روی نمی دهد! هرچند بر اساس مثل معروفی که می گوید: اگر ز باغ رعیت، ملک خورد سیبی- برآورند غلامان او درخت از بیخ! نمی بایست انتظار داشت که زمانی که مصطفی سالاری استاندار سابق نسبت به بکارگیری ۴ نفر بخشدار غیر مستخدم بدون هیچ معیار قانونی اقدام نمود، مدیرش در استانداری چنین راهی را ادامه ندهد!

آقای زارعی سرپرست استانداری گیلان و آقای مقدم معاون عمرانی، به داد شهرداری ها برسید! ضد و بند های موجود مدیرکل دفتر شهری استانداری گیلان در جذب و بکارگیری نیرو و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی و….و عدم مقاومت برخی از شهرداران بی تَکَلُف باعث انبساط نیرویی و وارد آوردن فشار مالی زیادی بر شهرداری ها شده به نحوی که عملاً غالب درآمد شهرداری ها به جای صَرف در حوزه های عمرانی و شهرسازی، در پرداخت حقوق و مزایا هزینه می شود. اگر قرار باشد که یک واحد از استانداری گیلان چنین سلطنت نامشروعی بر شهرداری ها حاکم کند، که باید فاتحه اجرای عدالت استخدامی را خواند! طرح شعار عدالت استخدامی و بیان ممنوعیت ها در حالی که خبر از حوزه خود ندارید باعث سلب اعتماد مردم گردیده و نارضایتی را در این برهه زمانی تقویت می کند و خود نیز متهم به دوگانگی می شوید. تا دیر نشده چاره ای کنید که زمان ضییق است.

 

 رویداد گیلان  در گزارشات بعدی خود ، جزییات  کاملتر  از جذب های غیرقانونی در شهرداری رشت و دیگر شهرداریها با اسناد موجود  منشتر خواهد کرد.

 

 

نظرات شما

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)