آقای استاندار با بالهای بسته پرواز ممکن نیست

نظر به اهمیت اطلاعرسانی درست، با برنامه و آگاه از وضعیت استان، یک روابط عمومی تحلیلگر در کنار یک مشاور رسانهای مشرف به اصول حرفهای رسانه به عنوان بالهای توسعهای در حوزه مدیریت محسوب میشوند که متأسفانه سالهاست استانداری گیلان از این ظرفیتها محروم بوده است.
به گزارش رویداد گیلان ؛ در عصر زیست پلتفرمی که اطلاعات در کسری از ثانیه منتشر و سانسور یا حبس خبر عملاً ناممکن است، مدیریت هوشمندانه رسانهها بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.انتشار فیلمی از اظهارات هادی حقشناس، استاندار گیلان، در نقد دستور فرماندار تالش در باب عزل سه عضو شورای شهر تالش نمونهای از این وضعیت است.فیلمی که به نظر میرسد بدون اذن و رضایت استاندار گیلان در یک جلسه غیرستادی منتشر شد و نشان داد در وهله نخست فقدان یک مدیر روابطعمومی همراه با سطح ارتباطی فراتر از رسانه ملی و همچنین مشاور رسانهای آگاه به مسائل استان چگونه ممکن است یک اختلاف سلیقه درونسازمانی را تبدیل به یک مسئله مدیریتی در سطح استان کند.
استانداری گیلان سالهاست که از یک مدیر روابطعمومی طراز در سطح روابط عمومی تحلیلگر نه توجیهگر در کنار یک مشاور رسانهای آگاه به علوم روز، رنجبرده و فقدانش در موضوعات مختلف تا حد تبدیل مسائل به بحران پیش رفته و انصافاً در این فضای زردگونه اتفاقات چند سال اخیر در گیلان، هوشمندی و درایت رسانهای اصحاب رسانه در استان مانع بروز چالشهای جدیتری در گیلان شد.انتشار بخشی از سخنان هادی حقشناس بار دیگر اهمیت ارائه راهبردهای رسانهای در حوزه اطلاعرسانی را نشان داده و عملاً فقدان این دو بال رسانهای مدیریت محتوا در سطوح مختلف را به پایینترین حد ممکن برساند.ناگفته نماند شاید استاندار گیلان همانند چند تن از نمایندگان ادوار جا مانده از انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی، بهتر از هر مسئولی طعم مشاورههای سنتی و غیرواقعی را چشیدهاند و طبیعتاً در چنین شرایطی باید با حساسیت بیشتری روی گزینههای پیشتاز در «مبارک بادهای پس از انتصاب» تأمل کنند.انتشار خواسته یا ناخواسته فیلم اظهارات استاندار گیلان در نقد فرماندار تالش نمونهای از درز اظهاراتی است که در موارد مشابه و در سطوح بالاتر ممکن بود هزینههای ناخواستهای روی دست استاندار گیلان گذاشته و ممکن است تکرار این اتفاقات حتی در سطح انتشار بینظم اطلاعات، منجر به تحریف واقعیت و ایجاد فضایی مغشوش در افکار عمومی شود.
در دنیای امروز، تحولات تکنولوژیک و سرعت انتشار اخبار و اطلاعات موجب شده تا هر سازمان یا نهادی نیاز به برخورداری از استراتژیهای منظم و کارآمد برای مدیریت رسانهها داشته باشند نه اینکه خود را در طوفان اطلاعات شبکههای اجتماعی رها کرده و خود بخشی از وارونگیهای افکار عمومی باشند.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰